Voetbalkamp 2024: het weer kon de pret niet drukken

Voor de 2e keer op rij heeft de gezamenlijke jeugd tm Onder 12 van VAKO en Tynaarlo het seizoen afgesloten met het voetbalkamp. Vanwege de onvoorspelbare weersomstandigheden met een iets aangepast en ingekort programma dit keer.  Ondanks (of misschien wel dankzij) de laste minute aanpassingen was het voetbalkamp weer een groot succes voor de 45 enthousiaste kinderen. Bij aankomst kregen alle kinderen een Oranje voetbal shirt met hun eigen naam erop. De teams werden in gedeeld en de wedstijden konden beginnen. Er werd volop gevoetbald door alle kinderen en het weer hield zich goed. De energie en het enthousiasme spatten ervan af, wat zorgde voor een levendige en vrolijke sfeer.

Na de intensieve middag op het veld, konden de kinderen genieten van een welverdiende maaltijd.  Tijdens het eten verzorgde Milan een leuke quiz voor de kids en konden ze nog even napraten over de gespeelde wedstrijden.

Het hoogtepunt van de dag was ongetwijfeld de strijd om de Pearl Penalty Bokaal. De kinderen kregen de unieke kans om penalty’s te nemen tegen niemand minder dan FC Groningen jeugdkeeper Liam Vos en SVT keeper Johan Homan. De kinderen gaven het beste van zichzelf in een poging om de keepers te passeren.

Het voetbalkamp van VAKO/ SVT bewees opnieuw dat met een beetje creativiteit en samenwerking, geen enkel weerbericht de pret kan bederven. Het kamp werd afgesloten met een grote glimlach op de gezichten van alle kinderen, die alweer uitkijken naar de volgende voetbalseizoen.