Jessey, terechte winnaar EK-poule

Het Europees kampioenschap voetbal mannen 2024 of UEFA Euro 2024 was de 17e editie van het vierjaarlijkse voetbaltoernooi. Het werd gehouden in de zomer van 2024 in Duitsland. De openingswedstrijd werd op 14 juni 2024 gespeeld in München en de finale werd op 14 juli 2024 gespeeld in Berlijn. Italië was de titelverdediger, maar werd in de achtste finale uitgeschakeld. Het toernooi werd uiteindelijk gewonnen door Spanje.

Met een indrukwekkende 62 deelnemers was de 1e digitale Ek-poule voor (de leden van) Sv Tynaarlo een succes te noemen! Niet alleen deden er (oud-)leden mee van de afdeling voetbal, maar ook (oud-)leden van de andere afdelingen hadden zich aangemeld. De jongste deelnemer was Denny Veendijk en Jan Leiting de oudste .

Jessey is ruim bovenaan geëindigd, met in totaal 3713 punten. Is er dan nog ruimte voor verbetering? Zeker! Hij had verwacht dat Pepe en Ronaldo het iets beter zouden doen en wereldkampioen zouden worden.

Met 276 punten minder dan Jessey is Linda Schoon de nummer 2 geworden. Zij had de uitslag van gister goed en had ook voorspeld dat Spanje de cup in ontvangst zou mogen nemen. Hierdoor is ze na het laatste fluitsignaal nog omhoog geschoten.

De nummer 3 is Youri Menninga geworden. Hij vond het zelfs niet nodig om 4 topscoorders in te vullen, maar had maar in 3 spelers het vertrouwen.

De nummer laatst, Pieterjan Kok had wel 1839 punten behaald… Hij vroeg zich regelmatig af of er een complot tegen hem was, maar het lag toch echt aan zijn eigen inzicht.

Over 2 jaar, bij het WK. Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Wessel Jongens